Thursday, January 20, 2011

kraft surat khabar.

*adik,kak dok kelik ari ni.dok buak lesen keto etek.pahtu nok g derat lata bakoh etek.oyak ko mok deh.kak saye adik.muah-muah.


gila.sejak datang menuntutt ilmu kebatinan kat machang ni,sekali pun aku tak balik lagi rindu betol kat adik ika semua-semua rakyat-rakyat dirumah aku.tula orang cakap.bilaa dekat bau tayikk.bila jauh mula nak rindu-rinduan segalaaa...agak kegedikkan disitu.

kalau aku duk umah.boleh jugak pegi lepakk umah mak sedara akuh.ceh.lepak la sangat.aku selalu pegi rumah mak sedara aku nih kenapa.sebab diaaa nih jenis suka buat kraf-kraf.dulu dia suka duk kait bunga dekat tudung bawal siap boleh jual lagi sekarang duk gila buat benda nih.bakul yang dibuat dengan surat khabar.perghh..habis surat khabar umah sedara mara diangkutnya.tapi belinya idakk..hee.tapi dah lama aku duk perati.lama jugak ke obsesan mak sedara ku kali ini.selalunya dia.sebulan dua dia cari benda lain pulak,dulu duk jahit manik kat baju laa..apekah dan kenapakahh aku tak menurun kerajinan dan kekreatifan mak sedara aku nih..huih.


haritu sempat jugak aku try buat tapak bakul or pasu untuk bakul kertas ni.tapi haghammm..susah weh.complicated yang amatzzz..kenapa masih ada rakyat malaysia yang rajin mengodek kraft-kraft tangan?lepas tu aku dah tak sentuh dah.susah wehhh....pastuh mak da aku tuh jenis kedekutt..aku buat tak reti duk membebel habiskan kertas surat khabar tuh.cehh...padahal duk kutip umah orang lain gak.;p

tada..ehh.dah siap dah?pendek kata dah banyak lah mak da aku buat,setiap adik beradik mak aku dapat banyak dah.dia bukan nak jual pun.saje takdak buat ape kann.isi masa lapang.siap buat topi la ,bakul bawang la.pasu bunga.bekas makeup.kapal selam je belum buat lagi.HAHA.

tadaaa...eh dah siappp dah.siap syelek dah.haritu aku ada request kat mak da aku nih suh buat bekas bertutup.nak buat simpan brooch.tapi sampai sekarang tak dak buat lagiiii..kalau aku tanya.nantilahhh..nantilahhh..kalau bagi upah cepat ah.grrr..baiik aku simpan brooch dalam laci je kalau nak berbayar=_=

*haritu aku ade singgah kedai kraft dalam airport.sekaliii..bekas macam ni yang keciiik sebesar tin susu pekat manis tuh dah 35hingget,perghh..kalau jual kayoo ha.

19 comments:

khaiyisah husna said...

wah... teruja bila tengok org buat mende2 kraft nie..tp nak buat TAK pandai. tangan kayu!

diana said...

echah..
suruh la dia buat bekas
untuk bagi cenderahati hari kawen..
entah apa yang orang sebut tu..
door gift ye??
lebih kurang la..
buat kecik2..
macam kotak..
boleh bubuh macam2..
mestiramai beli tu..

echah mashuri said...

khaisiyah~hee..samela kite..;p

akak diana~harituh pun makcik echah ade buat yang letak telur sebiji2 tuh.hee..mase khawin sepupu belah suami dia rase.diaorng buat untk famili2 cmtuh jelah.tak jual pulak.;p

ieda said...

menarik kan .. kalau kreatif semua jadi :)

Abang Jonni said...

kreatif tu... saja je tu isi masa lapang.....


apakata mu ajar dia main fesbuk... konfom tak mengayam lagi...

echah mashuri said...

ieda~tula..heee...asal berseni je sis:)

abg joni~~hahaah..aku sokong.sebab xdak pa nak buat je tuhh..kalau reti online.kot2 siap blogging lagik..=_=

mR.sYaH said...

bukan senang nak buat benda kraf tgn ni.. memerlukan kesabaran yg tinggi.. hehehe..

shahrul said...

echah, buat kan aku bakul kertas satu . boleh ? hehe

soffea said...

pergh.. tabik spring la sape yg buat bakul tu. kalo sis buat sure masuk bakul sampah. sbb tangan takde seni. hehe.


echah.. ambo rindu ko umoh etek.. huhu. homesick. homesick.

echah mashuri said...

syah~heee,.tula..tp kalau minat tuh semua jadik;p

sarul~haha..ak xreti wehh..reti tgk ja;p

sis soffea~hahaa...makcik echah retilah.kalau echah same la.ke bakul gak.bakul smph.;p

Gayahspears said...

waw kreatif.. tlg ajo Gayah blh x??

sugar2 kapas strawberry said...

kreatif lah anda!

echah mashuri said...

gayah~jaahhaha...echah pn asyik failed:(

cik linn~err..echah xreti.heee

M a W a D D a H said...

echah..try2 la belajar craft nie...nanti leh bagi kat adah satu..:)

nub said...

boley bueq bisnes haa. haha, da kaya nanti blanja2 aa memembe..haha

gigi rongak said...

boleh buat duit sapa kreatif mcm ni..huhu

echah mashuri said...

adah~xreti laaa..lagipun ssh la adah:)

nub~erkk.erkk..xreti nubb.aahah

ngak~hee.untk suka2 je:)

rossoneri said...

wahhhhhhhh kreatifnyaaa..leh wat bisness nih..untung manyak wooo

HANIS AFIQ said...

dlm surt khbr nie mmg d lidi ke??atau gulung menggunakn lidi??lepas gulung lidi di keluarkn or biar jer lidi dlm 2?